Jak odzyskać utraconą skuteczność

Jak odzyskać utraconą skuteczność

Produktywność, efektywność, skuteczność … to słowa odmieniane w firmach przez wszystkie przypadki. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Ich konsekwencje dotykają każdego sektora i każdej firmy na świecie. Jak odpowiedzialnie zarządzać biznesem w XXI wieku, gdy trzeba konkurować relacjami i innowacjami, a ciągły rozwój otoczenia wymusza na firmach fundamentalne w swoich zasadach transformacje? Książka Marii Magdaleny Gulewicz „Jak odzyskać utraconą skuteczność”, ide

pełny opis expand_more

69

local_shipping Wysyłka zamówionej pozycji w ciągu 24 godzin, koszt dostawy od 7,90 zł

Dodaj do koszyka

OPIS PRODUKTU

OPIS PRODUKTU

close

W poszukiwaniu utraconej skuteczności.

Produktywność, efektywność, skuteczność … to słowa odmieniane w firmach przez wszystkie przypadki. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Ich konsekwencje dotykają każdego sektora i każdej firmy na świecie. Jak odpowiedzialnie zarządzać biznesem w XXI wieku, gdy trzeba konkurować relacjami i innowacjami, a ciągły rozwój otoczenia wymusza na firmach fundamentalne w swoich zasadach transformacje? Książka Marii Magdaleny Gulewicz „Jak odzyskać utraconą skuteczność”, identyfikuje te złożone problemy i pokazuje, jak je adekwatnie oraz odpowiedzialnie rozwiązać.

Zmiana paradygmatu w biznesie. Globalizacja i postęp technologiczny przyczyniły się do ogromnego rozwoju przedsiębiorstw w zakresie sposobów organizacji i metod zarządzania. Przeobrażenia te pociągnęły za sobą ewolucję znaczenia pracy oraz innych aspektów w życiu człowieka. Jednak wraz z nastaniem ery 24/7, dotychczasowe prorozwojowe podejście oraz modele biznesowe - budowane na wydajności, maksymalizacji zysku, optymalizacji kosztów, utrzymaniu przewagi konkurencyjnej - utraciły swoją efektywność. Firmy, aby przywrócić swój kurs, zaczęły zwracać się ku takim działaniom, które niegdyś stanowiły o ich sukcesie. Intensyfikacja stosowanych przez lata metod doprowadziła do sytuacji, gdy tradycyjne modele biznesowe stały się wręcz niebezpieczne dla biznesu, a przy braku umiaru i odpowiedzialności również dla samego społeczeństwa. Przeciążeni, zmęczeni i zestresowani presją na wyniki pracownicy są tak wydrenowani z energii życiowej, że ich produktywność i jakość pracy spadają, a brak czasu na rodzinę, zaspokajanie swoich potrzeb czy realizowanie aspiracji potęgują frustrację.

Wyznawania, przed którymi dzisiaj stanęły zarządy firm, są konsekwencją splotu kilku istotnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu zarówno biznesu, jak i ludzi. Możemy mówić o paradoksie efektywności pracy, kiedy firmy chcąc budować zaangażowanie pracownika doprowadzają do szybkiego wypalenia zawodowego – mówi Maria Magdalena Gulewicz, autorka książki „Jak odzyskać utraconą skuteczność”. Wysoką jakość życia uzyskujemy dzięki równoważeniu aktywności pomiędzy kilkoma obszarami życia: pracując, realizując się jako rodzic, poświęcając czas swojej rodzinie oraz przyjaciołom, a także wspierając innych. Musimy jednak przede wszystkim znaleźć czas dla siebie: na odpoczynek, dbałość o zdrowie, hobby, rozwój osobisty i duchowy. Idea zachowania równowagi między pracą a życiem jest zorientowana na integrację obszaru zawodowego i pozazawodowego, a nie - jak to się zwykło uważać - na podtrzymywaniu tradycyjnego modelu, w którym oba obszary są odseparowane. Celem jest wsparcie ludzi w realizowaniu się w każdej ze sfer życia, dając im pełnię satysfakcji oraz wpływając na ich rozwój w ujęciu holistycznym.

Zaspokajanie wielowymiarowych potrzeb pracowników warunkiem rozwoju firm. Publikacja Marii Magdaleny Gulewicz koncentruje się na wnikliwej analizie sytuacji rynkowej oraz przyczynach, które doprowadziły firmy do utracenia efektywności. Opisuje czym jest wydajność i przywraca należne miejsce w skali biznesowych priorytetów potrzebom pracowników. Ich zaspakajanie ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz osiąganych rezultatów tych jednostkowych, a co za tym idzie również i firmowych. Książka koncentruje się wreszcie na obszarach odpowiedzialności i jej kluczowej roli dla współczesnego biznesu. Prezentując podstawy funkcjonowania zdrowych firm, wskazuje na konieczność zmiany kierunku rozwoju biznesu na bardziej zrównoważony.

Dzięki przedstawionym wynikom badań, prostym ćwiczeniom, praktycznym wskazówkom oraz prawdziwym historiom książka „Jak odzyskać utraconą skuteczność” stanowi praktyczne kompendium wiedzy dla liderów organizacji, którzy chcą przywrócić energię nie tylko sobie, ale także zapewnić równowagę w swoim otoczeniu, a dzięki temu osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Przygotowane arkusze ćwiczeń dla czytelników oraz pytania dotyczące feedbacku z otoczenia umożliwiają natychmiastowe działanie i zmierzenie się z najbardziej aktualnymi wyzwaniami we wszystkich kluczowych aspektach życia.

Dziś nie da się tworzyć skutecznych firm nie dbając o zaspakajanie wielowymiarowych potrzeb pracowników lub co gorsza ograniczanie ich wyłącznie do wykonywania pozbawionej głębszego sensu i wartości pracy – podkreśla Maria Magdalena Gulewicz, autorka książki. Liczę się z tym, że nie wszystkie treści mogą zostać zrozumiane i przyjęte bezkrytycznie. Mam swoje stanowisko w sprawach biznesu i przywództwa. Czuję się komfortowo wyrażając je. Mam ambicję dostarczać innowacyjnych pomysłów i idei w zakresie zarządzania, aby biznes odkrył swoją siłę w tworzeniu lepszego świata oraz pomaganiu ludziom dobrze żyć.

10% wszystkich honorariów autorskich zostaje przekazane organizacjom charytatywnym wspierającym wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci oraz młodzieży, których zdolności, predyspozycje i pasje nie idą w parze z możliwościami finansowymi, między innymi Fundacji Nienieodpowiedzialni (Program Będę Kim Zechcę).

Rekomendacje:

Odpowiedzialność za drugiego człowieka to największe z wyzwań liderów, ludzi którym czyjeś decyzje lub społeczne wybory powierzyły los współpracowników. Głęboka potrzeba humanistycznego spojrzenia na rolę biznesu, który ma służyć, rozwijać, pomagać a nie zawłaszczać, dominować, wykorzystywać oznacza potrzebę służebnego podejścia wobec interesariuszy a szczególnie wobec współpracowników. Maria w swojej książce dzieli się wynikami własnych poszukiwań i znalezionych odpowiedzi. szczególną uwagę zwracając na perspektywę liderki, lidera organizacji, pracodawcy, który lub która zapraszając człowieka do współpracy ponosi również odpowiedzialność za jego dobre, godne życie.

Artur Nowak-Gocławski, współzałożyciel i szef ANG Spółdzielnia, Fundacja Nienieodpowiedzialni

Peter Senge napisał kiedyś, że wczorajsze rozwiązania są głównym źródłem dzisiejszych problemów. O tej podstawowej prawdzie zdaje się zapominać zdecydowana większość nie tylko organizacji, ale i pracowników – czyli także nas samych. Dlatego też, tak niepostrzeżenie, dążenie do zwiększenia efektywności „na tu i teraz” w dłuższej perspektywie okazuje się kontr-produktywne. Jak wyjść z tego „klinczu”? To – moim zdaniem - jest główny temat świetnej książki M. Gulewicz. Jest to praktyczny przewodnik w świecie paradoksów efektywności zarówno dla menedżerów, HR Business Partnerów a także świadomych pracowników i coraz liczniejszej rzeszy indywidualnych przedsiębiorców.

Grzegorz Filipowicz Prezes Polskiego Stowarzyszenia HRBP

O autorce

Maria Magdalena Gulewicz transformuje biznes, identyfikując skuteczne koncepcje w zarządzaniu i zestawiając je z polskimi uwarunkowaniami społeczno- gospodarczymi. Jest doktorem ekonomii w dziedzinie zarządzania oraz praktykiem biznesu z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej. Posiada także wykształcenie prawnicze oraz tytuł MBA. Swoje umiejętności oraz wiedzę w dziedzinie przywództwa doskonaliła na Uniwersytecie SWPS oraz w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej jednocześnie rozwijając swoją karierę w międzynarodowej korporacji z sektora bankowego. W wieku 29 lat, po niespełna 2 latach pracy, została najmłodszym dyrektorem banku, aby niedługo później zarządzać budżetem przekraczającym 150 mln złotych rocznie.

Jest członkiem Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju RP oraz wykładowcą akademickim i badaczem naukowym. Jej potrzeba transformacji biznesu oraz przekazywania wartościowych idei wpływających na jakość życia ludzi i skuteczność firm powoduje, iż chętnie dzieleni się swoim doświadczeniem.

OPIS PRODUKTU arrow_forward_ios

Dane szczegółowe arrow_forward_ios

Dane szczegółowe

close

Wydawca

Infor PL S.A.

Data wydania

2019-06-11

EAN

9788381375870

DOSTAWA arrow_forward_ios

koszt i czas wysyłki

close

Prenumerata czasopism

Po złożeniu zamówienia wysyłka prenumeraty zostanie uruchomiona zgodnie z cyklem wydawniczym i okresem na jaki złożono zamówienie. Koszty wysyłki czasopism pokrywa wydawca.

Publikacje książkowe, wydawnictwa jednorazowe oraz wydania pojedyncze czasopism

Zamówione książki zostaną dostarczone na adres podany w trakcie składania zamówienia. W przypadku książek, których wydawcą jest INFOR, wysyłka zostanie uruchomiona po złożeniu zamówienia. W przypadku książek innych wydawców, wysyłka zostanie uruchomiona po zarejestrowaniu płatności

Całkowity czas dostawy książek jest sumą czasu wysyłki podanego przy produkcie i przewidywanego czasu dostawy przez firmę zewnętrzną podanego w poniższej tabeli (plus czas potrzebny na opłatę zamówienia, w przypadku książek innych wydawców niż INFOR) .

Cennik i czas dostawy na terenie Polski:

Sposób dostawy Przewidywany czas wysyłki Koszt dostawy książek, publikacji jednorazowych oraz wydań pojedynczych czasopism 

Poczta Polska

Płatność przelewem lub kartą

 do 6 dni roboczych  7,90 zł

Poczta Polska

Płatność przy odbiorze

do 6 dni roboczych 12, 90 zł 

Przesyłka kurierska

Płatność przelewem lub kartą

 1 dzień roboczy 12 zł 

Przesyłka kurierska

Płatność przy odbiorze

1 dzień roboczy  17 zł 

InPost Paczkomat

Płatność przelewem lub kartą

 1 dzień roboczy 11,90 zł 

InPost Paczkomat

Płatność przy odbiorze

1 dzień roboczy  11,90 zł 




Jeśli wartość zamówienia publikacji książkowych przekroczy 99 zł, koszt dostawy będzie wynosił 0 zł.

Serwisy internetowe oraz publikacje typu e-book

Zamówione produkty są dostępne bezpośrednio po złożeniu zamówienia. W celu skorzystania z zamówionej publikacji zaloguj się do naszego sklepu, przejdź do obszaru Twoje Konto, wybierz zamówiony tytuł i kliknij w przycisk wejdź lub pobierz.

UZYSKAJ POMOC arrow_forward_ios

POMOC

close

Zapraszamy do kontaktu z pracownikami firmy INFOR PL S.A.

Jeżeli mają Państwo jakikolwiek problem, wątpliwości, pytania związane z funkcjonowaniem sklepu internetowego, umieszczoną w nim ofertą produktową, realizacją zamówień czy płatnościami nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00

FORMULARZ KONTAKTOWY

Pola oznaczone gwiazdką (*) są obowiązkowe

Możesz się z nami również skontaktować:

Telefonicznie:
801 626 666
22 761 30 99

Faksem:
(22) 761 30 31

Pocztą elektroniczną:
bok@infor.pl

Poprzez komunikator Gadu Gadu: 5117020

Listownie:
INFOR PL S.A
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
01-066 Warszawa
ul. Burakowska 14

Polecane produkty