ODCINEK #18

Bądź uczciwy sam ze sobą, działaj spójnie ze swoimi wartościami i zostań człowiekiem wiarygodnym!

Prowadząca - Klaudia Kałążna

"Nazywam się Klaudia Kałążna. Jestem doktorem nauk humanistycznych i posiadam ponad 11-letnie doświadczenie w pracy szkoleniowo-wykładowej. Na co dzień wspieram ludzi, którzy pragną zmiany w zakresie kariery lub własnego biznesu tak, aby mogli rozwinąć skrzydła, dobrze ustawić nawigację i lecieć w odpowiednim kierunku."

Przygotuj proszę kartkę i długopis, bo podzielę się z Tobą wartościowymi informacjami i narzędziami. Przygotowałam też dla Ciebie transkrypt oraz karty pracy, które możesz pobrać w opisie do tego odcinka.

Co dla Ciebie oznacza wiarygodność? Kim jest według Ciebie człowiek wiarygodny? Uważasz siebie za takiego człowieka? W tym odcinku mówię o WIARYGODNOŚCI i polecę Ci ciekawe materiały do poczytania, podpowiem też co przeczytać, by potrafić rozpoznać kłamcę oraz podpowiem, co badania mówią na temat opinii o danym produkcie, czy usłudze, czyli społecznym dowodzie słuszności.


Odsyłam Cię przy tej okazji do odcinka mojego podcastu: “SUPERMOCE: Jak lepiej zrozumieć siebie i innych ludzi?", w którym mówiłam o tym, że warto starać się zrozumieć intencje innych ludzi, co jest też elementem wiarygodności. Omawiałam tam zachowania ludzi, w oparciu o model zachowań DISC, którego autorem jest Dr William Moulton Marston, autor książki “Emotions of normal people”.



Click to play video
POBIERZ SKRYPT

WOLISZ CZYTAĆ?
ZAPIS CAŁEGO PODCASTU MOŻESZ POBRAĆ TUTAJ

CO W PRAKTYCE DA CI TEN PODCAST?

  • co się składa na wiarygodność,
  • jak sprawdzić, na ile jesteś osobą wiarygodną,
  • jak możesz zadbać o swoją wiarygodność,
  • że nie warto ukrywać tego, w czym jesteśmy słabsi,
  • jak przekuwać słabości w mocne strony,
  • z jakiego powodu ważny jest społeczny dowód słuszności.

Dowiesz się między innymi:

Podcast wysłuchasz także na:

Jeżeli masz już ulubioną aplikację i chcesz na niej właśnie słuchać tego podcastu, skopiuj proszę RSS feed: https://feeds.buzzsprout.com/1623619.rss i umieść go w swojej aplikacji w polu RSS, a następnie "zatwierdź". Twoja aplikacja powinna automatycznie dodać mój podcast do Twojej listy podcastów.

Scenariusz

[00:00:00] Bądź uczciwy sam ze sobą, działaj spójnie ze swoimi wartościami i zostań człowiekiem wiarygodnym! Wstęp do audycji.


[00:01:27] INTRO


[00:02:11] Co dla Ciebie oznacza wiarygodność? Kto to jest według Ciebie człowiek wiarygodny?

[00:03:15] SKRZYNKA Z NARZĘDZIAM I NARZĘDZIE DRZEWO

[00:04:41] KORZENIE - PRAWOŚĆ

[00:08:19] PIEŃ - INTENCJE

[00:12:40] GAŁĘZIE - MOCNE STRONY

[00:14:00] OWOCE - REZULTATY

[00:16:50] Przekuj swoje słabości w mocne strony.


[00:20:56] SKRZYNIA SKARBÓW

[00:21:24] Książka: “Szybkość zaufania. Jak dzięki zaufaniu przyspieszyć sukcesy w biznesie” (Stephen R. Covey, Rebecca R. Merrill)

[00:25:39] “Anatomia kłamstwa” (P. Houston, M. Floyd, S. Carnicero, D. Tennant)

[00:27:58] Artykuły: “7 lekcji od mieszkańców Andaluzji: jak się wyróżnić na rynku?” oraz “Co zrobić aby zdobyć zaufanie klienta? Zostać Agentem!”

[00:29:41] SKRZYNIA BIEGÓW

[00:30:31] Społeczny dowód słuszności - słuszność

[00:33:41] Społeczny dowód słuszności - wykonalność


[00:35:42] OUTRO

POBIERZ BEZPŁATNE KARTY PRACY DO TREŚCI EDUKACYJNYCH!

LUBISZ ODKRYWAĆ?
SPRAWDŹ KONIECZNIE PLATFORMĘ BOHATER

PRZEJDŹ DO PLATFORMY

Materiały, o których wspominam w tym odcinku:


ODCINEK PODCASTU: “SUPERMOCE: Jak lepiej zrozumieć siebie i innych ludzi?"


ARTYKUŁ: “7 lekcji od mieszkańców Andaluzji: jak się wyróżnić na rynku?”: http://www.klaudiakalazna.com/jak-sie-wyroznic-na-rynku/


ARTYKUŁ: “Co zrobić aby zdobyć zaufanie klienta? Zostać Agentem!”, http://www.klaudiakalazna.com/jak-zdobyc-zaufanie-klienta/


ARTYKUŁ: “Jak nie dać się nabrać, czyli co może się kryć pod płaszczykiem wiarygodności – uważaj na te 3 pułapki!”, https://www.klaudiakalazna.com/jak-nie-dac-sie-nabrac/


BADANIE: F. M. Stok, D. T. D. de Ridder, E. de Vet, J. B. F. de Wit, “Don’t tell me what I should do, but what others do: The influence of descriptive and injunctive peer norms on fruit consumption in adolescents”, “British Journal of Health Psychology ”, 19, 2014, s. 52–64.


BADANIE: H. Cai, Y. Chen, H. Fang, “Observational Learning: Evidence from a Randomized Natural Field Experiment”, “American Economic Review”, 99 (3), 2009, s. 864 - 842.


BADANIE: J. M. Nolan, P.W. Schultz, R. B. Cialdini, N. J. Goldstein, V. Griskevicius, “Normative social influence is underdetected”, “Personality and Social Psychology Bulletin”, 2008 34(7), s. 913-23


KSIĄŻKA: R. Cialdini, “Pre - swazja”, Sopot 2017, GWP.


KSIĄŻKA: R. B. Cialdini. “Mała WIELKA zmiana. Jak skuteczniej wywierać wpływ”, Sopot 2016, GWP.


KSIĄŻKA: S. M. R.Covey i R. R. Merill, “Szybkość zaufania”, Rebis, Poznań 2015.


KSIĄŻKA: P. Houston, M. Floyd, S. Carnicero, D. Tennant, “Anatomia kłamstwa”, Sine Qua Non, Kraków 2015.


KSIĄŻKA: “Zaufanie 2.0. Jak wywrzeć wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę”, Onepress, 2010.KSIĄŻKA: D. Maister, Ch. H. Green i R. M. Galford, “Zaufany doradca”, Onepress, 2011.


BADANIE KOMPETENCJI: DISC 4D

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020 - GroWings

Polityka prywatności
Ta strona używa cookies i podobnych technologii. Możesz określić warunki korzystania z cookies w Twojej przeglądarce. Aby uzyskać informacje o regułach przetwarzania Twoich danych, zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności. Jeśli akceptujesz, zamknij okienko.
Polityka Prywatności