Prowadząca - Klaudia Kałążna
"Nazywam się Klaudia Kałążna. Jestem doktorem nauk humanistycznych i posiadam ponad 11-letnie doświadczenie w pracy szkoleniowo-wykładowej. Na co dzień wspieram ludzi, którzy pragną zmiany w zakresie kariery lub własnego biznesu tak, aby mogli rozwinąć skrzydła, dobrze ustawić nawigację i lecieć w odpowiednim kierunku."
Przygotuj proszę kartkę i długopis, bo podzielę się z Tobą wartościowymi informacjami i narzędziami. Przygotowałam też dla Ciebie transkrypt oraz karty pracy, które możesz pobrać w opisie do tego odcinka.
Jak u Ciebie z byciem nieustannie zajętym? Masz poczucie, że ciągle coś masz do zrobienia i nie pamiętasz, kiedy ostatnio miała/eś przestrzeń dla siebie? A może masz wyrzuty sumienia, bo inni są bardziej zajęci, czyli bardziej pracowici niż Ty?
W tym odcinku mówię o ZAPRACOWANIU i o tym, dlaczego NIE WARTO ZARZĄDZAĆ CZASEM! Otworzymy skrzynkę z narzędziami, w której poznasz proste techniki wspierające w uwolnieniu się z pułapki zapracowania. Podzielę się też tradycyjnie kilkoma skarbami i wrzucimy wyższy bieg.
Mówię tez o tym, że nie warto bezmyślnie stosować różnych technik, ale należy je testować i dostosować do siebie. Odsyłam Cię przy tej okazji do odcinka mojego podcastu: “SUPERMOCE: Jak lepiej zrozumieć siebie i innych ludzi?", w którym mówiłam o tym, że bardzo różnimy się na poziomie naszych zachowań, jak również tego, co nas motywuje do działania i czego się boimy i naturalnie od tego uciekamy. Omawiałam tam model zachowań DISC, którego autorem jest Dr William Moulton Marston, autor książki “Emotions of normal people”.
Jeżeli masz już ulubioną aplikację i chcesz na niej właśnie słuchać tego podcastu, skopiuj proszę RSS feed: https://feeds.buzzsprout.com/1623619.rss i umieść go w swojej aplikacji w polu RSS, a następnie "zatwierdź". Twoja aplikacja powinna automatycznie dodać mój podcast do Twojej listy podcastów.
[00:00:00] Dlaczego nie warto zarządzać czasem? Skutecznie regeneruj uwagę i bądź mniej zajętym człowiekiem! Wstęp do audycji.
[00:00:42] INTRO
[00:01:24] O czym w dzisiejszym odcinku?
[00:02:23] SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI
[00:08:58] Mistrzostwo osobiste według Tony’ego Crabbe
[00:09:25] Pierwszy filar: Przestań w końcu kontrolować wszystko i wszystkich!
[00:10:40] Drugi filar: Naucz się sztuki rezygnacji!
[00:12:38] Trzeci filar: Zarządzaj swoją uwagą!
[00:17:04] ZARZĄDZANIE UWAGĄ - TECHNIKI
[00:17:48] Pierwsza technika: Zamień “CZY” na “KTÓRY”!
[00:20:14] Druga technika: Uświadom sobie koszt alternatywny!
[00:22:35] Trzecia technika: Ustalaj granice!
[00:24:52] Czwarta technika: Przygotuj mózgowy śmietnik!
[00:28:00] Piąta technika: Rozpisz lub rozrysuj na tablicy lub kartce!
[00:29:45] Szósta technika: Ostrzelaj skrzynkę mailową!
[00:33:26] Siódma technika: Przestań się nakręcać!
[00:35:29] Ósma technika: Spaceruj po lesie!
[00:38:06] Dziewiąta technika: Rób jedną rzecz naraz!
[00:40:00] Dziesiąta technika: Zanurz się!
[00:42:43] DOSTOSUJ METODĘ DO SIEBIE!
[00:46:46] SKRZYNIA SKARBÓW
[00:47:09] Badanie przeprowadzone przez naukowców Uniwersytetów Columbia i Stanford.
[00:48:39] Książka: Tony Crabbe, “Nareszcie mam czas! Jak dobrze żyć w epoce nadmiaru!”
[00:49:10] Artykuły: “Jak zrealizować cele? 7 udowodnionych naukowo sposobów” oraz: “7 książek, które odmieniły moje życie i co z nich wykorzystuję w praktyce”
[00:51:54] SKRZYNIA BIEGÓW
[00:52:20] Co to jest pytanie świstaka i po co Ci ono?
[00:35:42] OUTRO
BADANIE: S. S. Iyengar, M. R. Lepper. “When Choice is Demotivating: Can One Desire Too Much of a Good Thing?”, “Journal of Personality and Social Psychology”, 2000 Dec; 79, (6), ss. 995-1006.
ARTYKUŁ: “Jak zrealizować cele? 7 udowodnionych naukowo sposobów”;
ARTYKUŁ: “7 książek, które odmieniły moje życie i co z nich wykorzystuję w praktyce”;
KSIĄŻKA: T. Crabbe, “Nareszcie mam czas. Jak dobrze żyć w epoce nadmiaru”, MUZA, Warszawa 2017.
KSIĄŻKA: B. Schwartz, “Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej?”, PWN, 2021.
PRZEMÓWIENIE TED (BARRY SCHWARTZ): "Paradox of Choice";
KSIĄŻKA: W. M. Marston, “Emotions of normal people”, Routledge, 1928.
FILM: H. Ramis, “Dzień świstaka” (“Groundhog Day”);
ODCINEK PODCASTU: “SUPERMOCE: Jak lepiej zrozumieć siebie i innych ludzi?";
ODCINEK PODCASTU (STYL D): “SUPERMOCE: Jak poradzić sobie z "trudnymi ludźmi"? Oswój dominującego!”;
ODCINEK PODCASTU (STYL I): “SUPERMOCE: Jak lepiej współpracować z wrażliwymi gadułami? O trudnych zachowaniach”;
ODCINEK PODCASTU (STYL S): “SUPERMOCE: ABC obsługi niezdecydowanych! Jak zmobilizować spokojne i małomówne osoby?”
ODCINEK PODCASTU (STYL C): “SUPERMOCE: Jak komunikować się z perfekcyjnym pracownikiem? Doceń człowieka encyklopedię i poskrom zapędy krytykanta!”;
ODCINEK PODCASTU: “SUPERBOHATER: Jak szukać pracy w zgodzie ze sobą?" Przepytany: Marek Wicher
ODCINEK PODCASTU: “SUPERBOHATERKA: Moc, jaką daje empatia - czy łagodność i umiejętność słuchania pomagają w spełnieniu zawodowym i życiu w zgodzie ze sobą?” Przepytana: Joanna Michułka;
ODCINEK PODCASTU: "SUPERBOHATERKA: Dlaczego warto iść przez życie z optymizmem? Jak wykorzystać radość i entuzjazm w pracy?" Przepytana: Marta Liwak";
BADANIE KOMPETENCJI: DISC 4D
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2020 - GroWings